Krzysztof Pawełek
Prezes „Royal-Star Sp. z o.o.
About Prelegent
Krzysztof Pawełek, absolwent Politechniki Śląskiej w Katowicach, były konstruktor Wytwórni Urządzeń Chłodniczych w Dębicy, biorący udział w opracowywaniu sposobu doładowania silników lotniczych, pasjonat lotnictwa od 1980 roku – początkowo jako lotnik na szybowcach, później pilot samolotowy i mechanik lotniczy. Od 1995r. właściciel „P.P.H.U.ROYAL-STAR Krzysztof Pawełek” która, z uwagi na spore zapotrzebowanie, początkowo skupiała się na produkcji urządzeń klimatyzacyjno-chłodniczych. W 2003 roku pan Krzysztof Pawełek otworzył pierwszy, prywatny Ośrodek Szkolenia Royal-Star AERO działający w zakresie szkolenia pilotów oraz szkolenia mechaników lotniczych. W 2007 roku Royal-Star Krzysztof Pawełek uzyskał Certyfikat PART 145 uprawniający do obsługi statków powietrznych oraz wykonywania przeglądów, modyfikacji, remontów i napraw samolotów oraz ich komponentów. Jednocześnie w latach 2007 – 2012 odbywał szereg kursów i szkoleń branżowych w zakresie eksploatacji silników lotniczych w firmie Lycoming, Continental, Hartzell a także uczestniczył w cyklach warsztatów i seminariów na Uniwersytecie w Pensylwanii zakresie eksploatacji lotniczych silników spalinowych. Od 2009 r. prezes spółki „Royal-Star Sp. z o.o.”, która już w 2013 roku uzyskała Certyfikat Przewoźnika Lotniczego (AOC) oraz koncesję na wykonywanie przewozów pasażerskich, lotów biznesowych, charterowych medycznych i cargo, a także prezes spółki „Nav-Star” zajmującej się opracowywaniem systemów nawigacyjnych. 0d 2017 roku działalność pana Krzysztofa Pawełek została poszerzona się w kolejną branżę tworząc nową markę Royal-Star Manufacture: zajmującą się produkcją części i komponentów lotniczych w nowoczesnym parku maszynowym CNC. Twórca wynalazku (Patent): Sposób wytwarzania cylindrów o wysokich właściwościach zmęczeniowych oraz Sposób wytwarzania i przygotowania powierzchni współpracujących elementów aluminiowych i stalowych o wysokich właściwościach trybologicznych, przeznaczonych do pracy pod dużym obciążeniem, z naniesioną powłoką kompozytową na bazie żywic, grafitu, węgla szklistego (ROYAL CARBO) w celu zwiększenia ich odporności na zużycie oraz sposób wytwarzania płynnych kompozytowych powłok ślizgowych na osnowie wybranej grupy żywic modyfikowanych dodatkiem zawierającym smary stałe zabezpieczających silniki przed zatarciem w warunkach niedoboru oleju smarnego.